Kalite Programı

Kalite Komisyonu 

Prof. Dr. Elif ERHAN (Müdür)
Prof. Dr. Emine YENİTERZİ (Müdür Yardımcısı)
Prof. Dr. Niyazi BEKİ
Dr. Öğr. Üyesi F. Cangüzel GÜNER ZÜLFİKAR (Müdür Yardımcısı)
Özge MUSTAFAOĞLU (Enstitü Sekreteri  ve Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü Doktora Programı Öğrencisi)
Dicle Filiz ( Enstitü Asistanı ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Öğrencisi)

Tablo 1. Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü Akademik ve İdari Personel Sayıları

Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü Akademik ve İdari Personel Sayıları
Profesör
      4 tam zamanlı                     2 yarı zamanlı
Doçent
      1 yarı zamanlı
Dr. Öğretim Üyesi
      4 tam zamanlı                     2 yarı zamanlı
Misafir Öğr. Elemanı 
        8 
İdari Personel Sayısı
        2


Tablo 2. Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü  Lisansüstü Programları Öğrenci Sayısı 

Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü 2018-2023 Öğrenci Sayıları
Programlar
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Tasavvuf Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans Programları
141
145
156
İslam Medeniyeti Düşüncesi, Tarihi ve Edebiyatı
34
37
47
Toplam
175
182
203



Tablo 2. Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü 2017-2018 Akademik Yılı Sürekli Eğitim Programları 

2017-2018 Akademik Yılı Sürekli Eğitim Programları
Katılım Belgesi ve Sertifika Sayıları
Sürekli Eğitim Programları Öğrenci Sayısı
4-12 Hafta Arası Eğitim Programları Katılım Belgeleri
884
Tasavvuf Araştırmaları Uluslararası Yaz Okulu
100 Saatlik Yaz Okulu Sertifikası
102
Toplam
986

 

 HEDEFLER

Enstitümüz, üniversitemiz Stratejik planında yer verilen 4 stratejik amaca ulaşmak üzere mevcut organlarınca aşağıda sunulan hedefleri stratejik olarak benimsemiştir.

 Amaç 1: Eğitim-Öğretimi Güçlendirmek

Mevcut Bologna bilgileri için tıklayınız.

Tasavvuf Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans Programları içeriği; başta tasavvuf doktrini olmak üzere, tasavvuf tarihi, tasavvuf edebiyatı konularını birbirleriyle ve temel İslâm bilimleri ile bütünlüklü, İslâm düşünce ve medeniyet tarihi konuları başta olmak üzere sosyal bilimlerin çeşitli disiplinleri ile ilişkilendirilerek yapılandırılmıştır. Program, aynı zamanda, kendi kültür coğrafyamızı konu alan “İslâm medeniyeti, tasavvuf düşüncesi ve kültürü” perspektifine dayalı disiplinler arası kültür çalışmaları üretimine katkı sağlamayı hedeflemektedir. Daha yakından bakıldığında, bu coğrafyada kültürle ilişkili neredeyse her çalışmanın tasavvuf alanına müracaat etmek durumunda olduğu görülür. Saha Araştırmaları (Area Studies) ve Dini Etütler (Religious Studies) alanlarında ülkemiz için yeni imkânlar sunabilir. Tasavvuf ile ilgili araştırmalar, günümüzde toplumbilim ve insan psikolojisiyle ilgilenenlere de yeni bakış açıları getirebilmektedir.

Öğrenciler, kendi yönelimlerine göre ders seçebilme ve diğer programlardan ders alma hakkını özgür şekilde kullanabilmelidir. Öğrenciler halen bu imkânı çeşitli nedenlerle sınırlı şekilde kullanabilmektedir. Multi disipliner çalışmaları desteklemek üzere bu etkileşimin artırılması hedeflenmektedir.

Seçmeli ders havuzunda yer alan tüm derslerin kademeli olarak açılması hedeflenmektedir. Bunun hayata geçirilebilmesi için ilgili alanlarda uzman öğretim üyelerine ulaşılması gerekmektedir.

Enstitü yürütülmekte olan lisansüstü programların içeriği gereği, tez çalışmalarını ve bilimsel araştırmaları desteklemek amacıyla öğrencilerin araştırma dillerine yönelik olarak metin inceleme kapasitelerinin artırılması amacıyla çalışmalar planlanacaktır.

Akademik danışmanlık faaliyetlerinin daha etkin yürütülmesi için danışmanlık görüşme raporları hazırlanacak ve danışmanlık faaliyetleri takip ve kayıt altına alınacaktır.

Enstitümüzün, içeriği gereği Avrupa Üniversiteler Birliği programlarına katılımı ve Erasmus değişim programlarından yararlanma imkânı oldukça sınırlıdır. Bu etkileşimin artırılması için çalışmalarda bulunulacaktır.

Hayat boyu öğrenme ilkesi kapsamında uzaktan ve sürekli eğitim faaliyetlerinin artırılmasına yönelik çalışmalar yapılacaktır.

Amaç 2: Kurumsal Kapasiteyi Geliştirmek

Lisansüstü eğitimin ve özellikle de doktora eğitiminin esas amacı bağımsız olarak araştırma yapabilen bilim insanı veya kendi alanında uzman profesyoneller yetiştirmektir. Enstitü bünyesinde bir doktora programının açılması,

Enstitü bünyesinde Türkçe ve İngilizce yayımlanacak bir süreli yayının çıkartılması,

Öğretim üyesi sayısının artırılması,

İdari personel sayısın artırılması,

Enstitünün tanınırlığının artırılmasına yönelik çalışmalar yapılması,

İşleyişin kurumsal hale getirilmesi için çalışmalarda bulunulması,  

Tez izleme süreçlerinin güçlendirilmesi,

Enstitünün İlahiyat ve Din Bilimleri alanlarında eğitim veren kurumlar ile ortak çalışmalarda bulunması,

Enstitünün tasavvuf alanı ile ile ilişkili alanlarda multidisipliner çalışma yapma kapasitesini artırmaya yönelik stratejiler geliştirmesi,

Enstitünün teknik alt yapısının güçlendirilmesi ile uzaktan eğitim faaliyetlerinin artırılması

Mezunların daha sonra takibi ve kurum ile bağlarının sürekli hale gelmesini sağlamak amacıyla çalışmalarda bulunulması kurumsal kapasitenin geliştirilmesi için temel hedefler olarak belirlenmiştir.

Amaç 3: Uluslararasılaşmayı Geliştirmek 

Öğrenci ve personelin uluslararası deneyiminin yükseltilmesi,

Uluslararası işbirlikleri ile İngilizce eğitim veren ortak lisansüstü eğitim programları açılması,

Proje imkânlarının değerlendirilmesinin sağlanması,

Enstitünün uluslararası ilişkiler ağının somut çalışmalara yönlendirilmesi,

Enstitü tanıtım kataloğunun her yıl düzenli olarak Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanması,

Enstitü insan kaynaklarının dil becerilerinin artırılmasına yönelik çalışmalarda bulunulması,

Enstitü web sayfasının İngilizce versiyonunun güncel halde tutulması, Enstitünün uluslararası kapasitesini artırmak üzere hedeflenmektedir.

Amaç 4: Paydaşlar ile İşbirliğini Güçlendirmek 

Bilimsel ve Kültürel amaçlı proje desteklerinden yararlanma kapasitesinin artırılması,

Özellikle ilahiyat ve din bilimleri alanlarında Türkiye'de çalışmalar yapan akademik, devlet veya sivil toplum kuruluşları ile ortak çalışma kapasitesinin artırılması,

Multidisipliner çalışmaların geliştirilmesine yönelik olarak, tasavvuf alanıyla ilişkili disiplinlerle etkileşimin güçlendirilmesi,

Enstitü programlarının topluma kazandıracağı yararın anlatılmasına ve görünür hale getirilmesine yönelik faaliyetler ile Enstitünün dış paydaş sayısısın artırılması,

Dış destekli projelerle ilgili alt yapının güçlendirilmesi gayesiyle özellikle BİDEB (Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı) tarafından ilan edilen destek programları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi ile iç ve dış paydaşlarla ilişkilerin güçlendirilmesi hedeflenmektedir.


3. KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ

Kalite Politikamız

Enstitümüzün kalite politikası kuruluş vizyonu ve misyonu çerçevesinde tasavvufun bütüncül ve derinlikli bakışının kullanıldığı disiplinler arası çalışmalara dayalı, insanlığın huzur ve mutluluğa ulaşmasına hizmet edecek bir bilim ve sanat ortamı oluşturmaktır. Enstitü bilimi, kendini ve dünyayı daha iyi anlamak için uğraş edinmiş, insanî ve ahlâki değerleri özümsemiş, sanata karşı duyarlı, düşünen, araştıran, yaratıcı, zamanın değerini bilen, çalışkan ve geniş hoşgörü sahibi bireyler yetiştirmeyi hedefleyen lisansüstü programlar açar, sürekli eğitim programları düzenler ve bunları destekleyici diğer faaliyetlerde bulunur. Gerçekleştirilen çalışmalar Klasik İslam Sanatları ve musikisi alanlarında sanat performansları, sergiler vb. ile desteklenir. Enstitüde üretilen bilgi halka yayılır. Enstitü ayrıca Osmanlı kültür coğrafyasında üretilmiş olan tasavvufi eserlerin çalışılmasını teşvik eder, bu eserlerin ve Türkçenin alanın araştırma dillerinden birisi olarak daha fazla tanınması için faaliyetlerde bulunur.

Değerlerimiz

Tüm insani değerlere saygılı,

Evrensel hukuka, ulusal kanunlara, evrensel ve bilimsel değerlere bağlı,

Değişime ve yeniliğe açık,

Çevre duyarlılığına sahip,

Öğrencilerin yüksek standartta yetiştirilmesine odaklı,

Bölgesel kalkınmaya katma değer ve katılım sağlayan öncü, örnek evrensel bir bakış açısıyla yaklaşan,

Din, dil, ırk, milliyet, cinsiyet, renk, düşünce farklılıklarında hiçbir ayrım gözetmeyen,

Demokratik değerler olan eleştirilebilirliği, özgürlükçülüğü, çoğulcu ve katılımcılığı benimseyen,

Toplumun temel değerlerini koruyan, toplumsal yararı ön planda tutan ve toplumsal sorunlara duyarlı,

Bilimsellik ve eleştiriselliğin ön planda olduğu, ahlaki değerlerin ilk sırada yer aldığı, eşitlik, güvenirlilik, akılcılık ilkelerine sahip,

Bilgi arayan, toplayan, aktaran, muhafaza eden, araştırmada, üretmede, paylaşmakta ve yaymakta mükemmelliğe ulaşıcı bir yöntem izleyen,

Faaliyet ve etkinliklerinde şeffaflığı ve hesap verilebilirliği ön planda tutan,

Uluslararası ilişkilere ve işbirliklerine önem veren

Bilimsel ve idari kadrosunun iş memnuniyetini geliştirmeye çalışan

Enstitümüz, Üsküdar Üniversitesinin temel değerleri ile uyum içinde çalışmalarını sürdürmektedir.


4. EĞİTİM VE ÖĞRETİM

Enstitümüzün eğitim-öğretim programlarının tasarımı Bologna sürecine uygun olarak Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri Çerçevesini kapsamaktadır. Program tasarımları, ilgili birim ve birimlerde yapılan düzenli toplantılar ile sürekli iyileştirme ve güncellenme işlemine tabi tutularak Enstitü Kurulu tarafından Üniversite Senato’sunun onayına sunulmaktadır. Enstitü programlarının tasarlanması; iç ve dış paydaşlardan alınan görüşler ve birim akademik personelinin sürece aktif katılımı ve öğrencilerin ihtiyaçları dikkate alınarak gerçekleştirilmektedir.

Dersler ilgili bilim dalı öğretim elemanları tarafından verilir.

Danışmanlık süreçleri aktif olarak işletilir.

Ders programları alanın gerekleri doğrultusunda öğrencinin verimi esasına dayalı olarak oluşturur.

Ders programları eğitim-öğretim başlamadan en geç 1 hafta önce duyurulur ve öğrencilere gönderilir.

Eğitim-öğretim dönemi başlamadan Bologna güncellemeleri tamamlanır.

Öğrencilerden Çözüm Merkezine, öğretim üyelerine ya da Enstitünün diğer birimlerine gelen elektronik postalara 1 iş günü içinde dönüş yapılır.


5. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

Enstitümüz araştırma strateji ve hedefleri Üniversitemizin 2019-2023 Stratejik planıyla uyumludur.

Enstitümüzün Araştırma Stratejisi:

Ar-Ge kaynaklarını ve etkinliğini artırmak,

Bilim, araştırma, yaratıcılık, yenilikçilik kültürünü güçlendirmek,

Enstitü bünyesindeki öğretim elemanları ile öğrencilerin yüksek bir motivasyon ile birlikte çalışma ve araştırma sürecini desteklemek,

Ulusal öncelikleri gözeterek yapılan araştırmalarla, yeni bilgiler üreterek insanlığa ve bilime katkıda bulunmak,

Bilimsel bilgi üreterek, yayma ve toplumun kullanımına sunmak

Proje desteklerinin etkin kullanımını sağlamak için öğretim üyelerini ve öğrencilerimizi bilgilendirmek

Öğretim üyeleri ve öğrencilerimizin uluslararası işbirlikleri ve çalışmalar içerisinde yer almalarını sağlamak, teşvik etmek.

Üniversitemizin 2019-2023 Stratejik Planı doğrultusunda Performans iyileştirmesine yönelik politika ve hedeflerin belirlenmesi, uygulanması, kontrolü ve alınacak önlemlerin planlanması gerekmektedir. Buna yönelik çalışmalar başlatılmış bulunmaktadır.

Üniversitemizde öğretim üyelerinin yetkinliklerinin geliştirilmesine yönelik olarak Bilimsel Teşvik Yönergesi işletilmektedir.


6. YÖNETİM SİSTEMİ

Enstitümüz, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nda öngörülen üniversite birimlerinin akademik yönden teşkilâtlanması, işleyiş, görev, yetki ve sorumluluklarıyla ilgili alt birimlerin üst birimlerle olan ilişkilerini düzenleyen Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliği’ne göre yapılandırılmıştır. Buna göre;

MADDE 11. Üniversite ve fakültelerde kurulan enstitüler, birden fazla benzer ve ilgili bilim dallarında lisansüstü eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama yapan birimlerdir ve kanunla kurulurlar. Enstitüler, ana bilim dallarından oluşur. Üniversite ve fakültelerde lisansüstü eğitim bu maksatla kurulan enstitüler tarafından düzenlenir. Lisansüstü eğitimi düzenleyecek enstitüleri henüz kurulmamış bulunan üniversitelerde, lisansüstü eğitim programları senatolarınca yapılacak yönerge esaslarına göre yürütülür. Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı mevzuatı hükümleri uyarınca yürütülecek uzmanlık eğitimi tıp fakültelerince uygulanır.


a) Enstitünün organları; enstitü müdürü, enstitü kurulu ve enstitü yönetim kuruludur.
b) Enstitü müdürü, ilgili fakülte dekanının önerisi üzerine rektör tarafından üç yıl için atanır. Rektörlüğe bağlı enstitülerde bu atama doğrudan rektör tarafından yapılır. Süresi biten müdür yeniden atanabilir. Rektör ve dekan öneri ve atamalarda ilgili öğretim üyeleri ile gereken istişarelerde bulunurlar. Müdürün, enstitüde görevli, aylıklı öğretim elemanları arasından üç yıl için atayacağı en çok iki yardımcısı bulunur. Müdür gerektiğinde yardımcılarını değiştirebilir. Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcıların görevleri de sona erer.
Müdüre vekalet etmede veya müdürlüğün boşalmasında yapılacak işlem, dekanlarda olduğu gibidir.
Enstitü müdürü, 2547 sayılı Kanun ile dekanlara verilmiş olan görevleri enstitü bakımından yerine getirir.
c) Enstitü Kurulu; müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ve enstitüdeki A.B.D. başkanlarından oluşur.
d) Enstitü yönetim kurulu; müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları, müdür tarafından gösterilecek altı aday arasından enstitü kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur.
e) Enstitü kurulu ve enstitü yönetim kurulu, 2547 sayılı Kanun'la fakülte kurulu ve fakülte yönetim kuruluna verilmiş görevleri enstitü bakımından yerine getirirler.


7. GZFT (SWOT) ANALİZİ VE İYİLEŞTİRME

GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ

Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü ülkemizde ve dünyada tasavvuf alanına özel olarak kurulmuş lisansüstü düzeyde eğitim veren ilk akademik kurum olma özelliğine sahiptir.

Enstitü bünyesindeki programlar lisans alt yapısına bağlı olmaksızın, her disiplinden ilgiliye tasavvuf alanında eğitim almak, tasavvuf alanında çalışmalarda bulunmak ve profesyonellere kendi birikimlerini tasavvuf alanının imkânlarından yararlanarak derinleştirme fırsatı sağlamak üzere yapılandırılmıştır.

İlahiyat ve din bilimleri alt yapısına sahip olmayanlar için Temel İslam Bilimleri içerikli ve dil derslerinden oluşan Bilimsel Hazırlık Programı uygulanmaktadır.

Yüksek Lisans Programları alanın araştırma dillerinin öğrenimi ve geliştirilmesine yönelik müfredat kapsamında dil dersleri içermektedir. Öğrencinin çalışacağı alana göre metin incelemesi çalışmaları gerçekleştirilmektedir.

Enstitü yüksek lisans öğrencileri genel olarak eğitim alt yapısı profili oldukça yüksek, özellikle batı dillerine hâkim, iş ve yaşam tecrübesi olgunlaşmış, yaş ortalaması 40’a yakın olan ve ne istediğini bilerek gelen profesyonellerden oluşmaktadır. Bu öğrenciler, program sonunda edinecekleri diplomadan çok kendilerini geliştirmeye odaklandıklarından, derslerin işlenme kalitesi ve entelektüel seviyesi oldukça çok yüksektir.

Enstitü, ilgi alanı ve yöntemleri ile uluslararası anlamda birçok araştırmacı, lisansüstü öğrenci ve akademisyenin ilgisini çekmektedir. Her yıl bu yönde başvurular almaktadır.

Enstitü kendi bünyesindeki kapasite ve ilişkiler ağı nedeniyle her yıl yurt dışından misafir öğretim üyeleri davet etme, İngilizce dersler açma, uluslararası programlar ve yaz okulları düzenleme kapasitesine sahiptir.

Enstitü uluslararası organizasyonları düzenlemede dış paydaş desteği temin edebilme kapasitesine sahiptir. Bu kapasitenin sunduğu imkânlarla, diğer üniversitelerin öğrenci ve akademisyenlerine bilimsel anlamda yararlanabilecekleri hazır ortamlar sunulmaktadır.

Enstitünün alanın dünya çapında otorite olan bilim adamları tarafından desteklenmektedir ve bu kişiler yılın belirli zamanlarında Enstitümüzde ücretsiz dersler vermeyi kabul etmişlerdir.

Enstitü her yıl düzenlediği 4-13 hafta arasında değişen Sürekli Eğitim Programları ile bilginin halka ulaştırılmasını sağlamaktadır. Her düzeyde ve farklı eğitim alt yapısına sahip kişilere tasavvufun din bilimlerinden, psikolojiye, sinemaya kadar farklı ilgi alanları ile buluşmasını sağlamaktadır.

Enstitü tasavvuf musikisi ve Klasik İslam Sanatları alanlarında duyarlıdır, bu konularda profesyonel düzeyde etkinlikler düzenlemektedir. Üniversitenin sahip olması gereken sanat ortamına önemli katkılar sunmaktadır.

Enstitü Sürekli Eğitim Programlarını uzaktan eğitim ile yayma kapasitesini geliştirmektedir.

Enstitü, öğrencilere yalnızca bir meslek edindirmek değil aynı zamanda iyi insan yetiştirmeyi kendisine hedef seçmiş olan Üsküdar Üniversitesinin bir parçasıdır. Üsküdar Üniversitesi disiplinler arası çalışmaları benimsemiş, teknolojinin ve bilimin sunduğu imkânları sonuna kadar kullanmayı hedefleyen, bilimsel çalışmaları teşvik eden, eğitim ve araştırma kalitesini yükseltmeye odaklanmış, insan değer veren ve kaynaklarını üretilen bilginin halka ulaşması için kullanan insancıl ve huzurlu bir çalışma atmosferi sunmaktadır.

Tüm dünyada tasavvuf alanına yönelik bilimsel ilginin artıyor olması,

Farklı disiplinlerin tasavvuf alanının sunduğu düşünme ve anlama imkânlarından yararlanabileceklerini keşfetmeleri

Öz Değerlendirme neticelerine göre öğrenci ve akademik-idari personel memnuniyeti sonuçlarının 4 üzerinden ortalama 3.85 düzeyinde gerçekleşmektedir.

 ZAYIF YÖNLERİMİZ

Tasavvuf Kültürü ve Edebiyatı Anabilim Dalında henüz bir doktora programı bulunmamaktadır.

Açılan Yüksek Lisans Programının alanda ilk olması nedeniyle yeterince tanınmamaktadır.

Alanın özelliğinden kaynaklı olarak, araştırma dilleri konusunda alt yapı gerektirmesi ve programa kayıtlı öğrencilerin Osmanlı Türkçesi, Arapça ve Farsça dil düzeylerinin alt seviyede olması nedeniyle sürekli dil takviyesi gerektiğinden müfredat ağırlaşmaktadır.

Öğrencilerin çoğunun bir işte çalışıyor olmaları nedeniyle araştırmaya ayırdıkları zamanın yeterli gelmemekte ve tez bitirme sürelerinin uzamasına neden olmaktadır.

Eğitim dilinin Türkçe olması nedeniyle yurt dışından Enstitümüzde çalışmak ve/veya ders vermek isteyen öğretim üyelerine yeterli fırsat sunulamamaktadır.

Yurt dışından Enstitümüze müracaat eden öğrencilerin eğitim ve araştırma talepleri karşılanamamaktadır.

Tam zamanlı öğretim üyesi sayısı azdır. Bu durum özellikle Tez Danışmanı temini ve öğrenciye ayrılan süre açısından problem oluşturmaktadır. 

Türkiye'de tasavvuf alanında ve diğer alanlarda (edebiyat, tarih, psikoloji vb.) tasavvufla ilişkili konularda uzman sayısı oldukça azdır.

Bilimsel Proje faaliyetlerine yeterince zaman ayrılamamaktadır.

Bilimsel yayın sayısı yeterli düzeyde değildir. 

Enstitünün lisansüstü programların yanı sıra, kendi bünyesinde sürekli eğitim programları ve çok sayıda etkinlik düzenliyor olmaktan ötürü idari yüküne bağlı olarak idari personel sayısının yeterli olmaması.

 FIRSATLAR

Üniversitemiz ve Enstitümüzün eğitim-öğretim kalitesi ve mekânsal konumu sayesinde İstanbul’un prestijli üniversitelerinden biri haline gelmesi ve tanınırlığının giderek artması.

Uluslararası öğrencilerin taleplerinin değerlendirilmesine yönelik olarak ortak uluslararası lisansüstü programlar geliştirilmesi, bunun için açılan proje imkânlarının değerlendirilmesinin sağlanması.

Enstitümüze yurt dışından müracaat eden araştırmacı ve akademisyenlerin istihdamının sağlanmasına yönelik devlet tarafından sunulan kaynakların kullanılması

Enstitünün uluslararası ilişkiler ağının ve tasavvuf alanın uluslararası anlamda gördüğü ilginin, Türkiye'deki diğer üniversitelerin de yararlanacağı şekilde ortak projeler gerçekleştirmek üzere organize edilmesi

TEHDİTLER 

Enstitüde açılmış bulunan Tasavvuf Kültürü ve Edebiyatı Anabilim Dalı Programlarının, Tasavvuf alanı ile ilgili akademik ortamlarında henüz yeterince anlaşılmaması ve benimsenmemesine sebebiyet veren ön yargılar

Din Bilimleri alanlarında çalışan akademisyenlerin, özellikle Türkiye'de disiplinler arası çalışmalara karşı mesafeli duruşu

İlahiyat lisansına sahip olmayanların tasavvufla ilişkili konularda lisansüstü eğitim ve araştırma yapamayacağına dair bilimsel olmayan inanış

Tasavvuf alanına yönelik ön yargılar, saldırı düzeyinde karşıt görüşler, tüm dünyada tasavvuftan soyutlanmış sığ ve maddi bir İslam anlayışı üretilmesi çabaları, İslamofobi, radikal dinci terör örgütlerinin yansıttığı yanlış İslam algısı

İYİLEŞTİRME TEDBİRLERİ

Enstitü bünyesindeki tüm lisansüstü programlardaki öğrencilerin yayın üretme süreçlerine katkıda bulunacak uygulamaların gerçekleştirilmesi.

Öğretim elemanı sayısının artırılması.

İdari personel sayısının artırılması.

Öğretim elemanlarının özellikle araştırma performanslarının ve bilimsel yayın sayılarının artırılmasına yönelik planlama ve uygulamaların yapılması.

Tez Danışmanlığı ve Dönem Projesi Danışmanlığı konusunda teşviklerin artırılması

Üniversitemizle ilgili “AKLINDA NE VARSA” bize sor!